tisdag 14 juli 2009

Zink

Zinkväxthuset flyttade in idag. Händer inte mycket här på inrednings fronten nu i sommar.
Har fått en del frågor om växthuset.
Jag köpte det på Jotex.





Köpte då även detta underbara zink bricka även den på rea.


Hängde upp fågelburen i fönstret idag.




Så sötttttttttttt


I helgen var vi och campade i Rigeleje.
Vår Prinsessa skulle vara med i
Åhus beachhandboll på fredagen.




Flygning med draken blev det med på stranden













Underbart ställe





Ha en underbar sommar vår semester börjar på måndag
Kram alla



onsdag 1 juli 2009

Zink växthus

Idag fick jag mitt Zinkväxthus. så fint det är.

Mer än nöjd är jag och köpt på REA

Mina små troll fick flytta in så länge.

Nu har jag nöjda troll med.


Underbar bukett


Vi har så vackra näckrosor i vår damm.










Idag var det första dagen på Hörbymarknad. Amanda har längtat till karuseller. Titta så nöjd Amanda och kompisen är.
Kram i sommar värmen




måndag 29 juni 2009

Fladdermöss

Lördagskvällen dukades det fram liten ostbricka. Väntan på

FLADDERMÖSSEN

Mysiga ljus väntan

så gott

Sen kom de. Så häftiga att sitta och titta på de. De är snabba.Många flyger runt på vår baksida



Lite bild på mina loppis flaskor



Länktar till semestern
Kram

torsdag 25 juni 2009

Fick bli så här

Min loppis hylla fick bo inne.

Blev otroligt nöjd när alla sakerna komm på hyllan.

Mina underbara skålar.




Köpte detta underbara kors idag. Har gått och tittat på det ett tag. Nu vågade jag inte vänta mer. TÄNK om det skulle ta SLUT utan jag han köpe det.


Underbart rosa färgad fattimans silver ljusskål.
Fick med följa med idag.





Madonnan som flyttar runt här hemma.







Gullig vas som jag fått av Svärmor och svärfar










Gammla böcker på plats. Tycker det är så fint med gammla böcker




Hoppas ni lämnar ett avtryck. Blir så gladare då
Kram
Åsa







tisdag 23 juni 2009

Före och efter

Tog en sväng till loppisen när barna badade.

Köpte denna underbara hylla. Har inte riktigt bestämt om jag skall ha den ute eller inne. Vill försöka göra litet kök där ute då passar denna där.

Till bestick, tallrika,glas. Skall sätta små krokar på mittersta hyllan till koppar om jag skall ha den ute. Vi får se vad det blir.

Men lite färg fick den idag med.


Blev då så här underbar. Vilken skillnad lite vit färg gör.
Hyllan fick jag ge 45kr för.
Köpte glas flaskorna sidan om hyllan med 40kr för alla.

För ett tag sen fick jag denna stol av min far. Farfar har gjort den själva.
På den satte han och gjorde tofflor.
Frågade pappa om det var ok att jag målade den vit.



Det fick jag
Då blev den så här fin. Fettade in skinnet med.



Idag har solen varit här underbart
Kram
MVH ÅSA



måndag 22 juni 2009

Fönster med hönsnät

Har satt hönsnät i ett gammalt målat fönster. Blev underbart mot tegelväggen.


En bild på en av våra näckrosknoppar i vår damm. Älskar näckrosor.



Vid dammen har vi blandannat denna underbara Iris. Även den är en av mina favoriter.

Har fått en gammal potta av min far. Blev en liten klick till i vår trädgård.



Mina underbara betong hjärtan.

Denna underbara ampel blir bara större och större.


Amandas smultron var många att plocka efter vår lilla semester.




Har nu ikväll varit på jakt med dessa äckliga kryp i trädgården. Bläää





Hoppas ni lämnar avtryck att ni läst detta
Kram
Åsa

En till

Har fått en Award till
Jiippii
Tack
http://angsgard.blogspot.com/



Man blir så glad att få en award
Imorgon är jag ledig skall iväg och bada med gumman som tar en kompis med.
Skall bli jätteroligt
KRAM